Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Un’analisi interessante di IBM riguardo ai nuovi trend che ci interesseranno fra 5 anni: a partire dal 2019 le vendite online saranno di nuovo superate dalle vendite su canali retail tradizionali grazie ad concetto completamente nuovo di customer experience

i punti vendita di nuova generazione avranno però reinventato nel frattempo il proprio modello di business ed il concetto stesso di servizio, integrando al meglio nuove tecnologie per comprendere e supportare in modo ottimale il comportamento d’acquisto dei propri clienti.

Interessante anche questo trend sulle “città adattive”:


In the next five years, buying local will beat online. Merging the tactility and immediacy of physical retail with the richness and personalization of online, local shops will make online-only stores seem downright quaint.

Although local mom and pop shops have taken quite a beating from online retail, IBM predicts in 5 years they will be able to fight back. With advances in augmented reality, brick and mortar stores will be able to offer a shopping experience that online cannot.

Every year IBM makes predictions about 5 technology innovations that stand to change the way we live within the next 5 years. This set of predictions, is all about personalization…

This is also an interesting prediction:


Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail